Strona główna Dźwigi Lokomotywy Sprzęt radiowy Nowe produkty Części zamienne Instalacje Agendy Kontakt


Cattron-Theimeg Europe Logo
Zdalne sterowanie lokomotywami


Nadajnik


 

Odbiornik


 

Dane techniczne


Zastosowanie

System zdalnego sterowania TH-EC/LO jest pierwszym w świecie systemem zdalnego sterowania specjalnie zaprojektowanym pod kątem zgodności z europejskimi normami bezpieczeństwa dla lokomotyw (EN 50239). Koncepcja modułowa o wielu konfiguracjach otwiera nowe możliwości w przemyśle kolejowym. Jednocześnie polepszenie parametrów w zakresie zabezpieczeń zmniejsza potencjalne zagrożenie od wypadków.

System TH-EC/LO jest wynikiem wysiłków poniesionych na opracowanie urządzeń i oprogramowania wykorzystujących technologie wymagane przez najnowsze normy europejskie, zwłaszcza EN 50126, EN 50128, EN 50129 oraz VDV 201. Gwarantuje to bezpieczne działanie zdalnie sterowanej lokomotywy. Dlatego zdalne sterowanie staje się głównym i ważnym środkiem do zwiększenia dostępności i osiągalności nowoczesnego systemu sterowania ruchem.
System może być zastosowany do wszystkich typów lokomotyw i spełnia najwyższe wymagania zabezpieczeń wynikające z klasy ryzyka AK6 (DIN v 1925) i poziomów IL3 (EN 50128), SIL3 (EN 50129) oraz SIL3 (IEC 1508) dla tych zastosowań.

TH-EC/LO ma konstrukcję modułową, która pozwala na modyfikacje i rozszerzenia dla spełniania dodatkowych zadań. Np. często jest wygodnie sterować bardzo długim składem nie za pomocą jednego nadajnika, ale dwóch, pracujących w tandemie. Pozwala to zmniejszyć dystans pokonywany przez operatorów przy zestawianiu długich składów i sprawia, że praca jest łatwiejsza i bardziej bezpieczna. Dodatkowa opcja pozwala zdalnie obsługiwać elektryczne lokomotywy manewrowe.

Nasza siła polega na rozwiązywaniu konkretnych problemów, takich jak:


Systemy zdalnego sterowania załadunkiem i rozładunkiem ze stanowisk stacjonarnych.

Zdalne sterowanie z dodatkowymi możliwościami wyboru i obsługi elektrycznych zwrotnic.

Sterowanie obciążeniem przy jednoczesnym użyciu lokomotyw manewrowej i trakcyjnej.

Systemy zdalnego sterowania z użyciem repeatera (wzmacniaka) dla zwiększenia zasięgu i użycia w ekstremalnie trudnych warunkach (np. w tunelach).

Sterowanie pociągiem z pojazdu-sterowni.

Zdalne sterowanie lokomotywą z elektronicznym regulatorem prędkości.

Otrzymywanie informacji zwrotnej od lokomotywy do przenośnego nadajnika, zawierającej np. status, komunikaty o błędach, ciśnieniu w układzie hamulcowym lub prędkości.

Ocena interfejsu w lokomotywie czy posiada wymagany poziom klasy bezpieczeństwa.