Zdaniem separatora CDR jest oddzielenie akumulatora głównego (rozruchowego) od pomocniczego oraz wydajne sterowanie prądem ładowania.
Zasada działania
Separator pracuje dwukierunkowo tj jeśli do akumulatora głównego mamy podłączoną prądnicę (alternator) a do pomocniczego np zewnętrzną ładowarkę to wpierw jest ładowany akumulator podłączony bezpośrednio do źródła prądu. Dopiero po osiągnięciu przez niego dostatecznego stopnia naładowania dołączany jestdrugi akumulator. Analogicznie jeśli na jednym z akumulatorów napięcie (stopień naładowania) spadnie poniżej bezpiecznego poziomu drugi akumulator zostanie odłączony w celu ochrony przed rozładowaniem.
Dzięki technologii MOSFET spadek napięcia na separatorze jest nieznaczny, znacznie mniejszy niż w separatorach diodowych. Produkt jest przeznaczony zarówno do użytku w pojazdach samochodowych jak i statkach wodnych.
Główne cechy
-
Technologia MOSFET
-
Funkcja mikrokontrolera
-
Ograniczenie prądu
-
Automatyczne rozpoznanie systemu 12/24V
-
Mały spadek napięcia
-
Stała temperatura w normalnych warunkach
-
Funkcja Jumper (Ładowanie akumulatora rozruchowego przez pomocniczy, w przypadku zbyt niskiego napięcia)
-
Stopień ochrony IP67
-
Obudowa z aluminium malowanego proszkowo
-
Małe wymiary
-
Łatwy montaż
|
|
|
Separatory baterii CDR
|
Rodzaj |
CDR 200/100 |
Nr kat. |
1301.171460 |
Maksymalne napięcie [V] |
32 |
Typowe startowe napięcie |
13.5 / 27.0 |
Max. prąd wyjściowy* [A] |
100 |
Spadek napięcia przy mocy maksymalnej. [mV] |
150 (przy 100 A) |
Stopień ochrony |
IP67 |
Zakres temp. pracy [°C]** |
- 20 to + 60 |
Max. temp. obudowy [°C] |
95 |
Złącza |
M8 |
Waga [kg] |
1.1 |
Wymiary DxSxW [mm] |
155 x 80 x 43 |
Wysokość ze śrubami [mm] |
63 |
Przymocowanie |
Śruba montażowa 4xM6 |
Wibracje mechaniczne |
40G, 60068-2-6 IEC |
Znaki zgodności |
CE / EN 55022 |
*jest ograniczony **Wymagana odpowiednia wentylacja w miejscu mocowania |