Drukuj
Systemy kablowe 'firankowe'z napędem dla dużych obciążeń
tit 108m Systemy kablowe 'firankowe' VAHLE to systemy podwieszania kabli płaskich lub okrągłych oraz węży hydraulicznych lub powietrznych do zasilania sprzętu ruchomego. Wózki kablowe poruszają się po torach o profilu podwójne T, płaskim lub ze spadem. Systemy 'firankowe' VAHLE są zgodne z normami VDE oraz odpowiednimi przepisami międzynarodowymi i mogą przenosić kable płaskie lub okrągłe.

Kat.8bF (PDF): flagdesmall (2,80MB) flaggbsmall (2,79MB)
Kat.8bR (PDF): flagdesmall (3,05MB) flaggbsmall (1,74MB)

Informacje ogólne
Oprócz kabli zasilających wózki kablowe 'firankowe' VAHLE umieszczone na odrębnych szynach mogą przenosić do sprzętu ruchomego dowolne ilości kabli automatyki, transmisji danych i światłowodów. Kompletną ofertę przewodów i osprzętu można znaleźć w ( Kat. 8L w formacie PDF ( 3,52 MB ) ).

Środowisko extremalnie korozyjne wymaga specjalnych rozwiązań. W ofercie VAHLE znajdują się także systemy wózków i elementy wykonane ze stali nierdzewnej, odporne na działanie kwasów i wody morskiej.
Standardowe wózki kablowe są wykonane ze stali i ocynkowane ogniowo a łoża kablowe są wykonane z poliamidu lub aluminium.

Dla prędkości ruchu większej od 200 m/min są dostępne wózki kablowe z silnikami. Chętnie odpowiemy na dodatkowe pytania oraz służymy konsultacją techniczną.

Systemy szyn

Typ wózkaDopuszczalne obciążenie
[kg]
Maks. prędkość ruchu
[m/min]
Zastosowanie do
rodzaju kabli
W 55 70 120 okrągłych
W 65 - W 75 300 160 płaskich
W 85 - W 95 500 160 płaskich
W 120 350 160 okrągłych
W 130 550 160 okrągłych
W 140 550 160 okrągłych

Przykłady wykonania standardowych wózków kablowych

w55 w75
Typ wózka W 55 Typ wózka W 75

Schemat systemu firankowego

ltzeich pl

Wózki kablowe z napędem silnikowym do zastosowań wymagających dużych prędkości

W ostatnich latach zwiększyły się wymagania co do sprawności dźwigów kontenerowych. Szybkości wózków przekraczające 200 m/min stały się czymś zwyczajnym, co jednak znacznie przekracza możliwości systemów firankowych.

Ostatnio wprowadzono kilka nowych rozwiązań technicznych aby poradzić sobie z tymi problemami. Jednym ze skutecznych rozwiązań jest kombinacja zwykłych wózków firankowych i wózków z napędem silnikowym. Wyposażenie niektórych wózków w silniki pozwala na bezawaryjną pracę systemu przy minimalnym naprężeniu kabli, co wynika z lepszej synchronizacji prędkości wózka dźwigu i napędu systemu firankowego. Ilość wózków silnikowych w systemie zależy od parametrów technicznych systemu, jak długość drogi wózka, prędkość ruchu, przyspieszenie, ciężar kabla, częstotliwość włączania napędu, itp.

Opracowane w VAHLE wózki silnikowe do systemów firankowych gwarantują wielką niezawodność i najwyższe bezpieczeństwo kabli. Aktualnie instalowane systemy działają bez zarzutu w każdych warunkach atmosferycznych, przy silnych wiatrach, w deszczu i śniegu. Obsługa sprowadza się zasadniczo do kontroli wizualnej.

Seria WA 145 R - silnik prądu zmiennego, sterowany z falownika, o mocy 2,2 do 3,0 KW. Dopuszczalne obciążenie na wózek wynosi 500 kg, stalowe rolki pokryte poliuretanem mają średnicę 140 mm.

Seria WA 155 R - silnik prądu zmiennego, sterowany z falownika, o mocy 4,0 do 5,5 KW. Dopuszczalne obciążenie na wózek wynosi 750 kg, stalowe rolki pokryte poliuretanem mają średncę 160 mm.


Strona główna