Informacje ogólne Środowisko extremalnie korozyjne wymaga specjalnych rozwiązań. W ofercie VAHLE znajdują się także systemy wózków i elementy wykonane ze stali nierdzewnej, odporne na działanie kwasów i wody morskiej. Dla prędkości ruchu większej od 200 m/min są dostępne wózki kablowe z silnikami. Chętnie odpowiemy na dodatkowe pytania oraz służymy konsultacją techniczną. Systemy szyn
Przykłady wykonania standardowych wózków kablowych
Schemat systemu firankowego Wózki kablowe z napędem silnikowym do zastosowań wymagających dużych prędkości W ostatnich latach zwiększyły się wymagania co do sprawności dźwigów kontenerowych. Szybkości wózków przekraczające 200 m/min stały się czymś zwyczajnym, co jednak znacznie przekracza możliwości systemów firankowych. Ostatnio wprowadzono kilka nowych rozwiązań technicznych aby poradzić sobie z tymi problemami. Jednym ze skutecznych rozwiązań jest kombinacja zwykłych wózków firankowych i wózków z napędem silnikowym. Wyposażenie niektórych wózków w silniki pozwala na bezawaryjną pracę systemu przy minimalnym naprężeniu kabli, co wynika z lepszej synchronizacji prędkości wózka dźwigu i napędu systemu firankowego. Ilość wózków silnikowych w systemie zależy od parametrów technicznych systemu, jak długość drogi wózka, prędkość ruchu, przyspieszenie, ciężar kabla, częstotliwość włączania napędu, itp. Opracowane w VAHLE wózki silnikowe do systemów firankowych gwarantują wielką niezawodność i najwyższe bezpieczeństwo kabli. Aktualnie instalowane systemy działają bez zarzutu w każdych warunkach atmosferycznych, przy silnych wiatrach, w deszczu i śniegu. Obsługa sprowadza się zasadniczo do kontroli wizualnej. Seria WA 145 R - silnik prądu zmiennego, sterowany z falownika, o mocy 2,2 do 3,0 KW. Dopuszczalne obciążenie na wózek wynosi 500 kg, stalowe rolki pokryte poliuretanem mają średnicę 140 mm. Seria WA 155 R - silnik prądu zmiennego, sterowany z falownika, o mocy 4,0 do 5,5 KW. Dopuszczalne obciążenie na wózek wynosi 750 kg, stalowe rolki pokryte poliuretanem mają średncę 160 mm. |