Rozdzielacze prądu ładowania Drukuj

Separatory

Separatory przełączają prąd o dużej mocy przy małych prądach sterujących. Zapewnia to bezpieczne działanie podłączonych układów (świetlnego, zapłonowego) oraz zabezpiecza je wraz z pokładowym źródłem energii, przed nadmiarem ładunku lub uszkodzeniem. Separatory są stosowane w szczególności przy układach wysokoprądowych. Ich optymalna praca jest możliwa w temperaturze otoczenia od 40°C do 85°C z niską opornością przejścia w stanie zamkniętym i wysokim stopniu izolacji w stanie zamkniętym. Mimo małych rozmiarów, nowoczesne separatory są w stanie podłączyć prąd aż do 300A, a w niektórych przypadkach mogą wyłączyć prąd zwarcia 500A na kilka milisekund. Separatory zamontowane w pojazdach. Dzięki niskiemu zużyciu mocy przy zwartych stykach oraz małemu zasilaniu wymaganemu do sterowania (około 1W), są w stanie działać bez dodatkowych radiatorów. Posiadają komapatybilność elektromagnetyczną (EMC) a co za tym idzie, są niewrażliwe na zakłócenia napięcia pochodzące z pojazdu oraz z zewnątrz

Separatory baterii LEAB CDB

Separatory baterii LEAB CDB oddzielnie ładują dwie baterie akumulatorów przez prądnice, ładowarkę lub panel słoneczny, zastępując mostek prostowniczy. Mogą być używane w pojazdach 12 i 24V. Dzięki technologii półprzewodnikowej, prąd ładowania jest bardzo efektywnie dostarczany do akumulatora. Bateria o najniższym napięciu, czyli naładowana w najmniejszym stopniu , jest zawsze ładowana pierwsza. Stały pomiar napięcia przy wejściach pozwala na kontrolowanie przepływu prądu, dzięki czemu akumulatory o różnych rozmiarach i stopniach rozładowania zostają naładowane szybko i niezawodnie. Sprawia to, iż ładowanie akumulatorów pomocniczych przy pokonywaniu krótkich dystansów jest bardziej efektywne. W przeciwieństwie do standardowych separatorów, produkty firmy LEAB nie pozwalają na wzajemne rozładowywanie się akumulatora rozruchowego i pomocniczego, nawet podczas ładowania, dzięki czemu rozruch jest zagwarantowany.

Separatory LEAB

Separatory odcinające są kontrolowane elektronicznie i posiadają wystarczającą moc aby ładować kilka akumulatorów o dużej pojemności. W związku z tym, że przy przełączaniu nie są używane przewody sygnałowe, separatory mogą zostać dopasowane do nowoczesnych pojazdów z magistralą CAN. Wiele separatorów odcinających firmy LEAB umożliwia rozruch pojazdu z dodatkowej baterii gdy akumulator rozruchowy jest rozładowany.

Podnapięciowe przekaźniki zabezpieczające

bistabilne jednokierunkowe Jednokierunkowe separatory 12V,24V

Separatory baterii CDR

separator baterii dwukierunkowe

Dwukierunkowe separatory
12V, 24V

Monitory baterii

monitor bistabil Przekaźniki bistabilne
12V, 24V
booster
Booster DC-DC